LA GÜIQUIPEYA ES NOTÍCIA

La Güiquipeya es notícia! Peru lo qu'es mas notícia entavia es el própiu estremeñu! Nangunus diárius apaicin endirguis al tentu l'aprebación la enciclopeya n'estremeñu. El mas notabri es nel diáriu nacional El País: El "estremeñu" ya tiene su Wikipedia. Tamién apaici palrandu dél en Público: Llega la Güiquipeya

Amás nangunas bitácura tamién hazin referéncia a ella:

En La sombra del tomate: La Güiquipeya.

Laura García Victoria: La Güiquipeya.

Blog de Álvaro Valverde: ¿Estremeñu? ¿Güiquipeya?

El estremeñu está creandu un debati i una descutiña terribri, nu vos perdais los comentárius a los endirguis i dai la vuestra opinión sobri el tema. Es tremendu la descoñocéncia que dessisti del estremeñu i es avehinanti la opinión de muchius los própius estremeñus al respetivi.

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
La opinión destructiva que tienen muchos "extremeños" sobre el estremeñu, entronca con el españolismo pepero-fascista tan arraigado en ciertas familias extremeñas. Evidentemente, ellos no se paran a estudiar los diversos argumentos que justifican la existencia de nuestro idioma, sino que se limitan a defender su España y la unidad de su español por encima de todo.
Gente de ésta, españolitos de pr, es la que sobra en esta tierra.
Pedro Lph
Anónimo ha dicho que…
Lo bueno de esto es que por lo menos muchas personas de fuera de Extremadura conocerán el proyecto, y no sólo eso, sino la propia existencia del leonés de Extremadura, el estremeñu... aunque también nos encontraremos con los mismos enemigos de siempre, los del imperialismo cultural (lo peor de todo es que muchas veces ese imperialismo viene camuflado bajo la bandera de la tolerancia y la apertura cultural) que sin tener ni pajolera idea de qué va esto, sin siquiera haber estado en Extremadura, defenderán a muerte su monolingüismo frente a "una catetada de cuatro paletos que no saben hablar bien". Todavía nos queda mucho por hacer y por conseguir, pero esto ya es un paso, ya nos conocen, para bien o para mal. A nadie, salvo a nosotros mismos, vamos a necesitar para esta carrera que hemos emprendido: La de luchar por la igualdad lingüística y el reconocimiento en este país.

Fraili, muchas gracias a ti y a los que como tu hacéis este terrible esfuerzo, sin vosotros esto no sería posible. Ya sabéis que aquí tenéis un ayudante y un colega dispuesto para lo que queráis. Un saludo,
Cancho
Anónimo ha dicho que…
la de tonterías que hay que leer... ¿españolismo? ¿monolingüismo? ¿imperialismo cultural? ... no sabéis más que repetir las mismas frases huecas, los mismos clichés que escucháis a otros de lejos de Extremadura... a ver si leemos un poco, aprendemos a pensar por nostros mismos y dejamos de entroncar con la estupidez... podéis inventaros una lengua si queréis, incluso una nación que no existe ni ha existido nunca, pero al menos deberíais saber que el nacionalismo es desde su origen un movimiento burgués y una expresión de la derecha más reaccionaria y no ir encima de gente de izquierdas...
José Luis Urbano Orgaz ha dicho que…
Pero bueno, ya estamos con politiqueos, a ver anónimo, que no nos inventamos nada, que ésto no es el klingon, y que muchos ni somos independentistas ni nada de nada: se trata de conservar una lengua (según la UNESCO) que ya existe. ¿No te gusta? Pues yo que sé... vete a la edición en castellano, que esa nadie la va a quitar ^^ ¡Saludetes!
Anónimo ha dicho que…
Exacto tiu Chelu, el hecho de tener una Wikipedia no significa nada, al igual que no tenerla. Creo que se le están dando unas connotaciones a la Güiquipeya que no corresponden. La política está en otra dimensión, en la que ellos debaten y se montan sus películas. Luego está la REALIDAD, que no se corresponde en nada con lo que piensan los políticos y que es donde entramos nosotros. En cualquier caso, tanto su edición como su lectura son voluntarias, no se obliga a nadie... ahí está, para el que quiera sacar algo bueno de ella, y el que no pues nada. Yo creo que es un tema que se puede y se debe debatir, pero no entrando en el callejón sin salida de la política, que nada tiene que ver y que sin duda nos aleja más y más del tema. Un saludo a todos :)
Anónimo ha dicho que…
Lo mejor está por venir.
Anónimo ha dicho que…
Es imposible que la política esté en medio de estos asuntos porque cada uno de los colaboradores de la Güiquipeya tiene sus propias opiniones políticas diferentes y las deja totalmente al margen, hasta el punto de que no las conocemos del todo. La política está tan detrás de la Güiquipeya en extremeño como lo está de la Wikipedia en japonés, asturiano, castellano, aragonés, francés o sueco: nada.

Efectivamente leer las opiniones de unos y de otros por la red es como entrar en un mundo paralelo y lisérgico ajeno a la realidad, lleno de conspiraciones nacionalistas-separatistas, lenguas élficas o klingonianas inventadas, cuantiosas subvenciones de la junta a los creadores de la Güiquipeya gracias a la mano oculta de ZP y ahora la reacción burguesa-nacionalista-feudalista... De todo. El extremeño lleva largos años reconocido como lengua a ojos de la UNESCO en virtud del código ISO 639-3 que posee y no se han escandalizado en todo este tiempo, sólo ahora.
Anónimo ha dicho que…
La Palra Ehtremeña no s´ebi politizal,toh loh ehtremeñuh tenemuh derechu a ella, en´a asociación ondi ehtoy yo, ehtamuh de toah lah ideolohiah, no ehta el asuntu de defensorih de la palra comu pa separal loh güenuh de loh maluh, me paeci a mi.
Anónimo ha dicho que…
Ae que bel lo que se lei pol ai pol argugnuh foruh, la sarta de de tonteriah con lo que le ehta cayendu a Ehtremaura, primeru entru d´unuh díah un día de Ehtremaura dihpersu y diluiu, una reholma del ehtatutu de antonomia que se ba de rohquillah y ehtoh payasoh del binitu y la cerbecita a suh tonteriah, a partil de Setiembri adioh recjamacionih, aondi queremuh il loh ehtremeñuh, a ondi siempri al paru o la imigración, amenih.

Entradas populares de este blog

El conventu de san Marcus en Marchagás

Estremaúra, cotu de caça

ESTREMEÑU: LA IDIOMA ATARUGÁ