Picuesqui palrandu en serraillanu

Tenemus que agraecel a Néstor del Barco esti nuevu vídiu qu'inlustra unus güenus momentus hablandu en serraillanu. Se ve algu de la concéncia lingüística de los sus vezinus i cómu no s'enrosan en palrandu comu bichan. Muchas grácias, Néstor.

Comentarios

Der Künstler ha dicho que…
La verdad pienso, que el entrevistado no tiene un habla tan ''pura''., Pero se le oye decir palabras categoricamente ''extremeñas'', como ''hazel'', ''chiquininu'', y tolavia''.
Ringurrangu ha dicho que…
Idi siempri "idil", "jadel", "más de dos vedis", tamién se le sienti "cuandu viinin a pol ti", "lo tiinis tú que jadel", "ena Garganta". Pero otrus rasgus los gasta unas vedis sí y algotras no, sin sistematiciá. Idi una ves "el mi nieto" pero otras vedis no gasta l'artículu con el possessivu. Unas vedis cierra las vocalis postónicas y otras no. Idi "padres" o "padris" y en Serraílla dexisti tamién "pairis". Él mesmu no acepta ciertas jormas que reconoci que se gastan (meicu, tola vía) y jata idi que no jadi farta cerral las vocalis ("la u") pa palral serraillanu... Lo qu'es una suerti es que gasta la "d" de "z" sonora de jorma sistemática (siempri idi "idil", "jadel" y "vedis"). No es tan faci jallal genti que conselvi tan bien essi rasgu uguañoti.
Tiu Cancho ha dicho que…
Desde luego que no habla un serraillanu puru y duru, pero está bastante bien para ir a grabar con una cámara de video. Como bien dice el Fraili, se "enrosan" muy facilmente cuando se habla de su lengua, y arreculan que da gusto. Se necesita mucha, pero mucha confianza con ellos para que hablen en extremeño. Es una de las causas de la desgraciada situación de la lengua...
Ringurrangu ha dicho que…
Esti hombri pol suerti vergüenza d'idil las cosas comu las idi no tiini. Lo que sigún qué cosas las considera secundarias a palral serraillanu y las gasta sin sistematiciá (cerraeru de vocalis postónicas) y otras directaenti no las acepta (jormas comu "pairi" o "meicu). Tiini güena concencia lingüística, pero no prefecta entovía.

Entradas populares de este blog

El conventu de san Marcus en Marchagás

Estremaúra, cotu de caça

ESTREMEÑU: LA IDIOMA ATARUGÁ