miércoles, abril 14, 2010

Grabacionis en Çorita

El Viernis passau, en compaña de Bienveniu i de Tiu Revu, huimus a Çorita a hazel unas grabacionis pa dal testimoñu del estremeñu en essa localiá cacereña. Agraeçu muchu a quien colaborarun, mesmu cudiaoras, a Luismi i, mas que ná, a los entrevistaus pol su tiempu, pacéncia i alegria i vel passau una güena mañana pallí entri cancionis i relatus d'antañu.

Ei subiu una grabacion a Archive pa elustral sobri el güen usu el estremeñu en esti puebru. A pocu a pocu con muestras comu estas se va deprendiendu una mijina mas a tentu el estremeñu.

Aquina vos pongu el reprodutol cona grabacion. De juru vos cumpri.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

¿El señor que habla no utiliza la lengua española? Yo juraría que sí.

Anónimo dijo...

Estimado anónimo sería un auténtico milagro que este señor hablara actualmente en el dialecto de la Alta Extremadura que estuvo vivo no hace tanto tiempo en los años 40-50 cuando resulta que no estaba bien considerado ni por los propios extremeños.
Ahora bien amigo, la lengua española es amplia y diversa como supongo sabrás y por suerte (pues la asimilación a lo estandar empobrece) no se habla igual español en Extremadura que en Valladolid, ni en Andalucía que en Chile por lo que bienvenidas sean todas estas grabaciones y cualquier tipo de investigación que nos permita todavía identificar algunos rasgos que sobreviven a duras penas del antiguo estremeñu, tan despreciado por tanta gente.

Ringurrangu dijo...

Esa grabación tiene cierres vocálicos, algunas palabras y rasgos peculiares, pero obviamente no se ven ya mucho en el habla de ese hombre rasgos como la d procedente de z sonora y demás. Esto (cosas como idil o jadel) ya tiene menos pinta de "lengua española":

http://www.youtube.com/watch?v=seh1Dz2uLnE

Y esos rasgos son propios también de la zona donde está Zorita (Madroñera y demás), aunque no se den tanto ya en el habla de la grabación que incluye Fraili.

juan dijo...

Cada vez es mas dificil encontrar a un extremeño que no hable castellano.