sábado, marzo 26, 2011

Parabras las Vegas Bajas

Ei puestu un listau de parabras las Vegas Bajas arrecogiás dende el mes passau. Angunas son mas sonás, otras menus. Asseñalu el verbu entanguilá comu, quiciá, el vocablu mas ressaltanti, conpuestu de la raís tang| presenti en tangu i los sus derivaus: tangallu, tangañu, tángalu, tangalillu, entangal o destanganiu.
Endrentu los aljetivus, parabras bonitas son calloncu i maniosu, que procein de callu i mania al respetivi. Tamien, por mé del amigu Juanín, mos enterémus de que enguachinao senifica, dichu dun líquiu, que está pringosu.
Curiosus son los sentius i usus de borso, acordá, emigrá i buscá. Tamien está presenti la locucion jacé bamba que se l'arrecogí a mi pairi.
Fonéticamenti, ai que arreparal en el ditongu de vestimienta, el landacismu en plao i plaera i en el retraimientu la r ena parabra catrasto, apareciu a cabrestu i la epéntesi en jarcinto i Ingalaterra.
Eno tocanti a las hormas las parabras, tenemus los sufijus -il-, -ez- (esti reduziu en brillés) i el afiju -a- en acañonau con sentiu de factitivu.

No hay comentarios: