martes, abril 19, 2011

El Arquillu

Vai ya una semana vos diji que vos diva a trael un reportagi dun lugal curiosu i pocu conociu, sigún vinia de Serrailla. Pos vé-lo equí. Se trata dun puebrinu arrescondiu ena sierra, por detrás de Cañaveral que llaman El Arcu o El Arquillu, enque enos rétulus apareça Villa del Arco.

Se llega atravessandu Cañaveral ata llegal a una regüelta que t'asseñala pal puebrinu pintau ena paré la casa andi has la curva. Ahilandu una callina arribota ata afrental-se a la sierra, daí sal una carreterina asfaltá dun carril namás. Ai que estal al tentu de que no abbaji naidi mas enos tres quilómetrus que desapartan Cañaveral d'El Arquillu (ain poquinus apartaerus i la carretera tien muchus retortuñus).


Lírius a la parti bajera el puebru

En llegandu, la carretera se acabba i a la gocha ai una esplaná andi queal el cochi, junta una huenti.

Casa típica
Pocas son las casas encalás en El Arcu. La huerça d'ellas están en piera. La fachá está bien conselvá, andi se destinguin tolos elementus de las casas tradicionalis al norti de Taju.

Elésia
La elésia del lugal se halla ena parti cimera del tó. Junta ella ai una huenti i un abrevaeru. Las vistas dende allí desmientan.


Plaza del Álamo

El áramu centenáriu que se halla a la metá d'esta praçuela es unu de los puntus andi arreparal en el recorriu. El contrasti entre arquitetura i naturaleza es mínimu en esti lugal: tó se mestura con tó de manera almónica.

Rétulu del Llano del cura

Las callis toas i las praçuelas están retulás con una grafia polia: Calle la Parra, Plaza de las Golondrinas, Calle del Laurel, Calle de la Iglesia, Calle de los Naranjos...



Ventanina típica en una de las callis

Tiraol de la batipuerta

Las sus callis están con pieras i jaramagus, ajorrandu la regaera an pie los murus las casas i los corralis i los güertus d'olivus. Las sus casas miran la tranquilera del tiempu en esta sierra por baju la elésia conpusiendu callis vazias de pressonas, pero enllenas de naturaleza... Las huentis manan por tós laus i el airi se muevi despaciosu en el lugal.

2 comentarios:

juan dijo...

Preciosu lugal.

Alejandro dijo...

Mu güenus los tus reportagis de puebrinus!