Villa el Campu

Ayel tardi anduvi pa Villa el Campu, que se mienta [ˈbiʎɑl ˈkampu], viendu las huentis antíguas d'alreol i los sus edifícius mas curiosus. I comu siempri, estuvi a palral conos vezinus a sentil el güen estremeñu i ajuntandu-me a las caravas an pie la elésia. Pa asseñalal es el "vei" antigual de "vé" qu'un vieju que me hizu de ciceroni mentó ena frasi "se vei bien", el mesmu, la -s final que tantu s'estila pa estus lugaris i los topónimus tradicionalis comu "Huenti el Oru", "Huenti la Herrumbrosa", "Huenti la Esquina", "Huenti los Herrerus", "el Calváriu", "la ermita el Cristu", etc.


Casa con correol



Toça con símbulus grabaus.



Casa con jamba andi pon el añu costrucion, de 1733.

En el puebru ain angunas casas con cruzis, leyendas o símbolus tallaus enas jambas o enos dintelis, del sigru XVIII pacá.




Agora los arvus con frutus (arriba vé-lo í un limoneru) o froris ensoman pa huera en corralis de drentu de los arrabalis el puebru, mesturandu-se conos olivaris que arroean el lugal.


Caminu pa la Huenti el Oru


Vé-la í, la Huenti el Oru
La Huenti el Oru está con una bóvea formi las huentis antíguas de la zona. No mana muchu i namás tien un pilón que está desviau de la própia huenti, junta el canalinu que tien.

Ermita el Cristu





Elésia Nra. Sa. de los Ángelis


"El santu que s'apareció vé-le í en el arvu", en parabras dun lugareñu.
Diendu pola carretera a la balsa que hazi la cola el Borbollón, a 5 o 6 km s'enhalla la ermita la Virgin de Grácia, bien adecentá i cudiá. Por huera i al reol, entre la hesa, ain merenderus i esparrillas pa los dias de campu.




Huenti la Herrumbrosa
L'água que mana d'esta huenti echa muchu herrumbri. Pocu á dijun que era melecinal. La huenti es curiosa pola su costrucion, con tres pilonis grandis dende el cañu, una charquina i otrus pilonis por baju. Comu la huenti está en barrera por enhallal-se pa la cotorina dun cerrinu, los pilonis van hiziendu calahansus.

El lugal tien una arquitectura mu bien conselvá i ain muchas casas entovia cona fachá antigua, enque encalás, siendu las de piera las que están pa farrungal-se. Los corralis de piera se tienin bastanti bien. Amás, alreol del puebru ain lagunas, charcas, hesa i olivaris mu bien cudiaus, con güenus caminus pa andal.

Comentarios

Entradas populares de este blog

El conventu de san Marcus en Marchagás

Estremaúra, cotu de caça

ESTREMEÑU: LA IDIOMA ATARUGÁ