Estatutu de Independencia del Imperiu de Piornal

Vai unus añus vidi un testu en que no arreparé muchu, pero oi, de que lo golví a leel vos cuentu que me pegué una tupa de riyil. Es unu de los testus umorísticus en estremeñu (bastanti descafeinau pa comu hablan pal Piornal) mas bien enjaretaus que ei vistu. El preámbulu dizi tal que assina:

Piornal, jadiendu usu de los derechus que le reconocin la Costitución Española y el Estatutu d’autonomía de Extremaúra, jadi patenti su voluntá de constituilsi en Imperiu Independienti los mesis de febreru y marzu de los añus paris y los mesis de octubri y diciembri de los añus imparis, asina comu tós los diecinuevis y ventis de enero, Jarramplas, y quinci y dieciséis d’agostu, San Roqui Benditu y la Virgin de la Conceción, con sus vísperas respectivas dendi el toqui de Regociju.

En esta hora solemni en que Piornal recupera su libertá, la que perdimos más o menus cuandu vinierun los romanus y escachimondarun a Viriatu y dejamus de sel una tribu independienti, rendimus homenaji a tós los hombris y mujeris que lo han jechu posibri, especialmenti a los que estuvierun en la cárcil por correl a matacanazus a los de Navalconceju cuandu el deslindi, a metá del siglu antipasau.

Poeis leel el endilgui enteru en esta página, que preteneci a la web Un piornalego en la red, que no tien desperdíciu dengunu por tolos datus lingüísticus i culturalis que pon a tentu d'esti puebrinu serranu. Leei-vus el Estatutu enteru porque vos descancanillareis de juru!

Comentarios

Entradas populares de este blog

El conventu de san Marcus en Marchagás

Estremaúra, cotu de caça

ESTREMEÑU: LA IDIOMA ATARUGÁ