El barrilino

S'amontonan las pubricacionis (cosa estrordinaria!). Ayel mesmu presentarun en Montiju la revista de ferias 2012. El amigu i envestigaol Manuel García Cienfuegos s'á encargau de hazel una revista curiosa con artículus de especialistas i provincius ondi s'á destacau la coltura.

Portá la revista

Estus mesis atrás, me pidió que endilgara algún articulinu pa essa revista i que lo hiziera en estremeñu. Mu gustosu hui d'aquella propuesta, pos era la primel ves que me encargavan un endilgu en estremeñu dientru dela mesma comarca. En siendu justu con el apedimientu, m'aterminé por escreví-lu ena variedá daquí, respetandu las palabras i la prenunciación paque montijanus, poblanchinus, lobonerus, talaveranus o qualquiera delos paisanus que viera la revista i se topara con el artículu lo leyera conos ecus delas sus propias vozis i espressionis. I es que la nuestra idioma es tan rica que da pa escrevil enas variantis de ca sitiu sin descarecel la lengua común estremeña!


Primel página de El barrilino
Amás dela condición de horma, el tema tenía de sel a tentu las ferias antiguas. Comu la feria de ganau hazía muchus añus que no se celebrava, anduvi envestigandu sobre cómu eran los rodeus que sí que conocierun las generacionis de mis abuelus i tol ambienti social d'estus puebrus. Cona ayúa del propiu Manuel a tentu la desposición antigua d'El Montiju, el nombri antiguu delas callis i la relación de ganau/sitiu, amás dela assestencia delos trebajus que tengu hechus de toponimia, púi destraçal el bastiol ondi se muevin los pressonagis. Ena idea de que essas ferias eran un acontecimientu social mu sonau en aquellus tiempus, enxareté un cuentinu, con el que la genti imponel-si de cómu eran aquellas ferias sin necessiá de tenel que comental datus estóricus (ya el Manuel se encargava de descrevil de manera científica el assuntu en el artículu "La Feria y Fiestas Patronales en el contexto social de la segunda mitad del siglo XIX").

Aquí vos queu el resultau, paque lo veais dentru dela propia pubricación. Esperu que vos gusti!

Comentarios

Atsiistsin ha dicho que…
Pa Abuquerque ya jadi unus cuantus d'añus que tenemus recuperáu el rodéu.

Entradas populares de este blog

El conventu de san Marcus en Marchagás

Estremaúra, cotu de caça

ESTREMEÑU: LA IDIOMA ATARUGÁ