La Carta a Meneceu d'Epicuru

Vos traigu una nueva letura en estremeñu. Tan escassinus comu andamus de testus en prosa i muchu más de traducionis, m'ei arrochau a embrocal en estremeñu unu delos testus más importantis dela antigüedá: la Carta a Meneceu del filósofu Epicuru.

Es un testu filosóficu cortu, peru intesu, con una huerça moral imponenti. En ella, el filósofu del uertu precura aborral las aginacionis las pressonas por mé del conocimientu pa poel vivil a gustu. Los diosis, la muerti, las perras, el dolol: tó encuentra respuesta enas sus páginas.

El libru perteneci ala coleción Crássicus en estremeñu, que vá pol sétimu númiru. Que'l estremeñu vaiga contandu con una prosa filosófica i moral pareci que lo estamus consiguiendu por mé d'estus librinus. No es muchu, peru a pocu a pocu se ván assentandus las basis la tradución en estremeñu i dela prosa.



Aquí vos queu el prencipiu la carta:


No vaiga a estal unu sin filosofeal por sel nuevu, ni se cansi del filosofeu quandu avejanti, pos naidi vá a desora eno tocanti ala salú del’alma. El que dis que entovía es ora de filosofeal o que la ora á passau es igual comu el que dis que ya no es ora pala felicidá o que no se tercia. De má que án de filosofeal el nuevu i el vieju, unu paque, en envejeciendu, enverneça en bondá pol agraecimientu delo de patrás i otru paque, en siendu nuevu, sea ala par vieju, porque no tien mieu al huturu. Assinque, es mestel echal-si ala idea delas cosas que dan la felicidá, pos d’estal ella presenti, tenemus tou, peru d’estal folastera, hazemus de tó por tené-la.
Si vos gusta, poeis descargal-vus el libru de baldi achuchandu aquí.

Comentarios

Entradas populares de este blog

El conventu de san Marcus en Marchagás

Estremaúra, cotu de caça

ESTREMEÑU: LA IDIOMA ATARUGÁ