La horma en -aistis

Veleí que abemus en estremeñu una horma verbal que sedrie mestel arremontasi a los primerus latinis. Ain hormas menus volucionás que algotras en estremeñu peru esta es una ececión polque se pahi al latín mas enclusu que la horma castellana. Se trata la amenidación la segundera presona el prural el pretéritu prefetu simpri de endicativu en -aistis la primel conhugación. Esta horma a sobriviviu a las hormas apocopás latinas -auistis > -astis que á siu la que en castellanu á cuaharingau la horma e prefetu.

La custión sedrie pol qué abemus tala relíquia en estremeñu i es tan pocu estuyá si arreparamus en algotrus estuyus arrol el lésicu u la fonética (veleí que esti es un chascu de fonética estórica). Hata el inti nu desisti dengún estuyu sobri esta horma, peru lo ciertu es que nu coherie algotru espricoteu sinu anguna borsa asiahá en antiga Lusitánia que se á risistiu a sel hueyá pola horma apocopá. De enhieltasi na horma sin volucional desti estayu latinu ai que alvertil que desisti la perda duna semiconsonanti (waw) que pol asiahamientu entrivocálicu aberie de escambahal: -auistis > -aistis.

El morfema e presona i númiru se enhielta intatu, acetu, caru, l'aspiración estremeña que henerarie abrierus vocálicus i aspirantidación de la t.

Tocanti al usiu desta horma verbal cohi idil que es frecuentienti gastá polos falantis de Badahó, especialmenti nel norti la província, sigún é puiu comprebal, lo que nu desquita la posibiliá de asiahasi esti chascu nalgotras zonas endrentu d'Estremaura.

Enfrontilándusi a las hormas ca vedi menus ascuchás cumu vidi (lat. uidi) u vai (lat. uade) que ehraciaenti andan nuna prehunda regresión, los prefetus la primel conhugación en -aistis (quipaistis, amaistis, callaistis) andan en contina espansión en huendu frecuenti entri los palraris los nuevus amás del de los viehus, sigún se puei almiral agañu.

Comentarios

surpriz ha dicho que…

Otostopçu kaşar kızların fake taksi porno içerisinde çektikleri konulu sikişmeler

Entradas populares de este blog

El conventu de san Marcus en Marchagás

Estremaúra, cotu de caça

ESTREMEÑU: LA IDIOMA ATARUGÁ