Entidá

Alas vezis el nuestru egu precisa duna seña d'entidá, más quandu se sienti gurruminu i anda en cata d'aprovamientu por parti de quien se considera mejor, más, pa sentir-si que preteneci a algu más grandi. Estu has que tengamus que dir pusiendu ala vista de tó chichirimundi las cosas que mos representan. Caúnu tien la suya propia: una bandera, una marca, una palavra, una canción, un santu, un partíu políticu, una idea... i en essi símbolu encontramus un cachu de musotrus o, cumu le passa de continu ala genti, essi símbolu se convierti en musotrus.

"Palabras con identidad" en Román-Gordu

Assina apaecin los tipismus i la ralidá enlatá. Se vé en aquellus puebrus ondi sin entender la istoria ni el sitiu que lo arroea procuran por una bandera ençalamá de sangri i dizin que lo propiu es achacinar un guarrapu, hazé-li judiás alas vaquillas, conviar en un friti alos vezinus, dedicar cientus d'ectarias al promu, la sufrencia i el derroti ambiental, quear-si enos añus 60, otrus enos 30, otrus ai dos sigrus... Tó p'ahinchonar lo que dan en llamar el "desarrollo rural".

"After Louis Wain" de @nher19, en Gata

De tolos proponimientus que hazin associacionis, ayuntamientus o la propia Almenistración, un quantu-quantu namás no maltratan, matan o estroçan ná. Alo mejor devemus d'aprender de Román-Gordu, que dio en adornar las sus callis con arti, retratandu la vida dela genti, el usu i la libertá delos animalis, los oficius, con posía, con prantas melecinalis, con el patrimoniu oral estremeñu. Mesmu dela Serraílla i las sus palavras en forja pola callis o Gata i los retratus de gatus (enque no tenga ná que ver una cosa cona otra) o una feria del barru en Salva-Tierra (sin el burru harrieru, claru!) o del livru en Badajós. Estas ideas ai que sostribá-las, con el visiteu, cola propaganda, colos me-gustas. Si de verdá andamus en el sigru XXI, ca ves se sentirán comu bárbaras i antiguás essas chirrichoflas comunalis pa llamar al visitanti i otrus holgorius que acaban colas callis llenas de vasus de práticu, quintus i fusca de tolas crassis, con animalis que entretengan por sustener una costumbri liquiamenti atrasá, injusta i çamarra, más propias de canecus que de pessonas umanas.

El símbolu á de ser artísticu i respetosu, que no amorri ni embasteça. La mejor manera de no contribuír ala charracina que propón un puebru que entiendi el visiteu de muerti es no diendu. Tu decidis.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Estremaúra, cotu de caça

El conventu de san Marcus en Marchagás

ESTREMEÑU: LA IDIOMA ATARUGÁ